Nie chcesz uzależniać się finansowo od innych? Myślisz, że praca na etacie to nie dla ciebie? Chcesz być panem tego co robisz, a jedyną podległa Ci osobą będziesz ty sam?

Jeżeli na któreś z powyższych pytań odpowiesz „TAK”, to może warto zainteresować się otworzeniem własnej działalności gospodarczej. Zanim to jednak zrobisz, to musisz zadać sobie także pytanie, czy będziesz w stanie tym wszystkim zarządzać? Prowadząc własną firmę można posiłkować się wsparciem podmiotów ułatwiających realizację zadań związanych np. z księgowością czy rachunkowością. Niestety startujące firmy często nie mają takich funduszy, które okazałyby się wystarczające do wynajmowania podwykonawców.

Zarządzanie swoją drogą, ale ważna jest także pasja i optymistyczne podejście do branży, w której będziemy funkcjonować. Jeżeli jest to tylko odpowiedź na trudne czasy na rynku pracy czy etap przejściowy, to nawet nie ma się co trudzić i od razu zrezygnować z prowadzenia własnej firmy. Bez włożenia wszystkich sił w tak ważne przedsięwzięcie nie osiągnie się oczekiwanych celów.

Można posiadać wiedzę o zakładaniu firmy, zarządzaniu nią i wierzyć w nią. Niestety i wtedy osiągnięcie sukcesu jest niemożliwe wobec źle zdefiniowanego pomysłu na biznes. Co może być zatem powodem nieosiągnięcia sukcesu biznesowego:

  • Konkurencja na rynku jest zbyt duża i mamy małe szanse się przebić (przy celowaniu w branżę o dużej konkurencji, warto promować produkt nietypowy, a potencjalnie atrakcyjny dla klienta)
  • Niszowa branża, która nie zwraca poniesionych kosztów (zła reklama, złe oszacowanie potencjalnej liczby klientów)
  • Wysokie ceny (to może być zaleta, jeżeli oferujemy towar wysokiej jakości, niedostępny na rynku, a celujący w bardziej zamożnego klienta)

Z przeprowadzanych badań wynika, że Polacy coraz częściej myślą o własnoręcznie prowadzonej działalności biznesowej. Jeżeli tylko będą „inwestować z głową”, to Polska może stać się prawdziwym centrum małych inwestorów w Europie. Początkujący właściciele firm lub osoby, zainteresowane ich stworzeniem powinny reklamować się na katalogach biznesowych (Inwestpolska), forach internetowych, portalach społecznościowych czy własnych stronach internetowych (wizytówkach, blogach firmowych, sklepach internetowych).

Dominik Bartosik – pasjonat e-marketingu i rozwiązań stosowanych w inżynierii materiałowej, prowadzący blog Fascynatoria.

————————————————————————————-

Zainteresował Cię prezentowany artykuł, polub go, skomentuj, lub podziel się ze znajomymi…

Dziękuję

————————————————————————————-

Udostępnij na:

Pin It on Pinterest

Share This
%d bloggers like this: