Pozycjonowanie nie jest fanaberią, kaprysem, ani wymysłem specjalistów od marketingu. Jest to podstawowy aspekt funkcjonowania naszej strony, prowadzący do wzrostu świadomości marki oraz – mówiąc wprost – umożliwienia znalezienia nas wśród tysięcy ofert.

Zanim przystąpimy do działań praktycznych trzeba zdać sobie sprawę, czym faktycznie jest pozycjonowanie, inaczej zwane SEO lub też optymalizacją strony. Najprościej: są to wszystkie działania, które mają na celu wywindowanie naszej witryny internetowej na pierwsze pozycje wyników wyszukiwania organicznego wyszukiwarek internetowych pod kątem odpowiednich słów i fraz kluczowych. I to właśnie odpowiedni dobór fraz i słów kluczowych może zadecydować o naszym sukcesie. Musimy umieć przewidzieć jakie hasło nasz potencjalny klient wpisze do wyszukiwarki, by znaleźć ofertę podobną do naszej.

Krok 1. Pamiętajmy, że jeśli chodzi o nowych klientów, to prawdopodobnie nie będą oni wpisywali w wyszukiwarce nazwy naszej firmy, a jedynie konkretną usługę, potrzebę, uzupełnioną – w przypadku poszukiwania sklepu fizycznego, nie internetowego – o lokalizację. Sprecyzujmy więc pary „usługa/potrzeba + lokalizacja”. Na przykład: jeśli prowadzimy agencję reklamową w Trójmieście, zastanówmy się jak mogą nas nazwać klienci: agencja reklamowa, agencja marketingowa, agencja kreatywna. A lokalizacja? Trójmiasto lub Gdańsk czy Gdynia. W ten sposób otrzymujemy frazy kluczowe: „agencja reklamowa Trójmiasto”, „agencja marketingowa Trójmiasto”, „agencja kreatywna Trójmiasto”, do tego te same frazy ze słowem Gdańsk. Uzbrojeni w listę – która może przecież posiadać dużo więcej fraz, możemy przystąpić do kolejnych kroków.

Krok 2. Pozycjonowanie bazuje na znajomości działania algorytmów wyszukiwarek. Są to zasady pod kątem których wyszukiwarka ocenia naszą stronę i jej zawartość, to również na ich podstawie nasza strona jest rangowana. Tu rozpoczyna się działanie dwutorowe. Po pierwsze: optymalizacja – czyli zmiany w treści samej strony, polegające na wprowadzaniu do treści odpowiedniej ilości fraz kluczowych. W praktyce: dobrze jest wprowadzić frazę kluczową na konkretnej podstronie przynajmniej 2-3 razy. Znaczenia nie ma wielkość liter. Fraza kluczowa powinna powtarzać się na danej podstronie w różnych tekstach, oddalonych od siebie. Dopiero dzięki ich obecności wyszukiwarka będzie mogła skojarzyć treść naszej strony www z hasłem wpisanym przez użytkownika w wyszukiwarce. To musi zostać uzupełnione o zmiany w kodzie strony – niewidoczne dla oka i często nie wypływające na wizualny aspekt witryny.

Krok 3. Jakość treści. Osoby staranne mają większe szanse na sukces. Teksty powinniśmy pisać sami lub zatrudnić copywritera, który stworzy dla nas dobre, unikatowe treści. Nasz serwis powinien żyć i być uzupełniany o nowe informacje, a jego zawartość niech będzie wartościowa i niekopiowana. W innym wypadku Google może uznać, że nasz serwis jest nieatrakcyjny i że jest jedynie kopią innych – to wpłynie na obniżenie naszej pozycji.

Krok 4. Działania wspierające. Jeśli zależy nam na szybkim zyskaniu popularności i dużej ilości wejść na stronę, możemy zdecydować się na wykupienie reklamy Google AdWords. Dzięki niej, nasza witryna, po wpisaniu odpowiednich słów kluczowych przez internautę pojawi się od razu na szczycie wyników wyszukiwania. Brzmi fantastycznie, jednak takie działanie nie zapewnia długofalowego sukcesu, jeśli zapomnimy o pozycjonowaniu organicznym. Po drugie internauci i konsumenci są nastawieni coraz bardziej negatywnie do reklamy, jako czynnika mającego realny wpływ na ich życie i pojmowanego jako twór, który ma ich do czegoś zmusić, oszukać czy nabrać, dlatego też część internautów tego typu promocję omija.

Edyta Łuszcz – właściciel firmy Complay, producenta programu do katalogowania stron SeoLight.

————————————————————————————-

Zainteresował Cię prezentowany artykuł, polub go, skomentuj, lub podziel się ze znajomymi…

Dziękuję

————————————————————————————-

Udostępnij na:

Pin It on Pinterest

Share This
%d bloggers like this: