Z badań przeprowadzonych na użytkownikach internetu jasno wynika, że druga strona wyszukiwania jest najczęściej zupełnie pomijana przez osoby szukające informacje w sieci za pomocą wyszukiwarki internetowej. W Polsce monopol na wyszukiwanie posiada Google, więc pozycjonowanie w innych wyszukiwarkach jest zupełnie nieopłacalne. Pierwsza strona, czyli pierwsza dziesiątka wyników, jeszcze nie oznacza, ze złapało się Pana Boga za nogi. Największą ilość klików zdobywają strony znajdujące się w pierwszej trójce – aż 80 procent wejść. Dla firm oznacza to wzrost zainteresowania marką, a co za tym idzie, wzrost sprzedaży towarów lub usług.

„Wdrapanie się” na szczyt wyników to długi proces i na tyle skomplikowany, że nie sposób stworzyć cudownej recepty na osiągnięcie tego celu. Na sukces składa się praca kilku osób pracujących w interaktywnej agencji marketingowej – informatyka, webmastera, copywritera. Wysoko w wynikach wyszukiwania jest to, co Google uzna za wartościowe, czyli to, co posiada unikalną treść oraz dużą ilość linków prowadzących do tej strony. Stąd też wzięły się dwie zasady: „Content is the king” oraz „Link is the king”. Praca agencji polega na tym, aby zoptymalizować stronę klienta (jej zawartość oraz budowę) pod kątem wyszukiwarki oraz sprawić, by prowadziło do niej jak najwięcej linków.

Bardzo ważnym aspektem pozycjonowania jest odpowiedni dobór fraz, na które dana firma chce być wysoko notowana przez Google. Znakomita większość sklepów i usługodawców powinna wybierać frazy regionalne, czyli takie, które zawierają nazwę miejscowości, na terenie której działa przedsiębiorstwo. Jak to wygląda w praktyce? Przypuśćmy, że ktoś mieszkający w Poznaniu chce kupić wędkę i spławiki. Nie wie, który sklep oferuje produkty, które odpowiadają jego wymaganiom, dlatego wpisuje w okienko wyszukiwarki internetowej frazę „sklep wędkarski poznań”. Google pokazuje listę stron internetowych pasujących do zapytania. Internauta przeszukuje wyniki (przeważnie tylko pierwszą stronę) w poszukiwaniu interesującego go towaru. Taka sama zasada dotyczy każdego innego towaru czy usługi, dlatego tak ważne jest aby frazy były regionalne. Bez względu na to czy będzie to: „kuchnia włoska kraków”, „obuwie szczecin”, „masaż gdynia” czy „pozycjonowanie stron”.

Działaniami pomocniczymi dla pozycjonowania są na przykład wymiana linków, kampanie AdWords czy marketing szeptany. Generalnie trzeba pamiętać, że im więcej zróżnicowanych działań i zróżnicowanych linków, tym pozycja strony jest stabilniejsza i ma większe szanse na utrzymanie się na szczycie.

M.B.

————————————————————————————-

Zainteresował Cię prezentowany artykuł, polub go, skomentuj, lub podziel się ze znajomymi…

Dziękuję

————————————————————————————-

Udostępnij na:

Pin It on Pinterest

Share This
%d bloggers like this: