Jedną z często stosowanych ostatnio metod są programy lojalnościowe, ukierunkowane na zdobycie i zatrzymanie klienta przy konkretnej firmie. Ta forma promocji jest w zasadzie innowacyjnym podejściem do klienta, który najczęściej zostaje nagrodzony za wybór danej firmy bądź konsekwentne korzystanie z jej usług lub produktów.

Program lojalnościowy to zespół kompleksowych działań, które w połączeniu, umiejętnie zastosowane, stanowią doskonałą formę promocji, która pozwala rozpowszechnić lub odświeżyć wizerunek firmy, zachęcając do niej potencjalnych klientów i zatrzymując tych, którzy już ją wybrali. Działania marketingowe w oparciu o program lojalnościowy polegają na tworzeniu i utrzymywaniu relacji na linii firma – klient. Metoda ta pozwala dotrzeć do optymalnej grupy docelowej, która byłaby zainteresowana promowanym produktem, co sprawia, że większość pozyskanych klientów decyduje się pozostać przy tej konkretnej  marce.

Biorąc pod uwagę relację firma- klient jako podstawy działania programu lojalnościowego, przynosi on korzyści obu zainteresowanym stronom. Ta wzajemna relacja przynosi zyski firmie, zaś klient otrzymuje pewne dodatkowe bonusy, będące efektem regularnego korzystania z usług lub produktów konkretnej firmy.

Popularne dziś programy lojalnościowe wynikają ze wzrostu konkurencyjności na rynku, przez co rośnie zapotrzebowanie na niestandardowe formy promocji, odbiegające od dotychczasowego schematu. W ramach programu lojalnościowego jest wiele bardzo różnych metod mających przeciągnąć i utrzymać klientów przy firmie, a wybór odpowiedniej zależy od celów firmy i jej profilu działalności.

Zaletą tej formy promocji, obok pozyskiwania i utrzymywania klientów, jest również zdobywanie informacji na temat ich preferencji i wyborów, co okazuje się być skuteczną metodą badawczą rynku, pozwalającą na planowanie przyszłej strategii rozwojowej.

Program lojalnościowy przed wdrożeniem wymaga dopracowania w każdym szczególe, a po wprowadzeniu w życie musi zostać umiejętnie pokierowany, ponieważ ma charakter długoterminowy. Planowaniem i rozwojem tej formy promocji zajmują się wyspecjalizowane firmy, które dysponują innowacyjnymi aplikacjami internetowymi zapewniającymi wsparcie sprzedaży, a ich pracownicy posiadają bogate doświadczenie w zakresie marketingu. Tylko umiejętne zaplanowanie i poprowadzenie promocji w oparciu o program lojalnościowy przyniesie wymierne efekty.

Motivation Direct Sp. z o.o.

————————————————————————————-

Zainteresował Cię prezentowany artykuł, polub go, skomentuj, lub podziel się ze znajomymi…

Dziękuję

————————————————————————————-

Udostępnij na:

Pin It on Pinterest

Share This
%d bloggers like this: