Sto procent działań, które wykonujesz, nie przynosi Ci stu procent efektów.

Ta zasada, która funkcjonuje wbrew naszej intuicji, powstała na podstawie pewnych obserwacji, które poczynił w 1985 roku włoski ekonomista i socjolog — Vilfredo Pareto.
W wyniku przeprowadzonych badań dokonał on podziału społeczeństwa na dwie główne grupy.

Pierwszą z nich, obejmującą 20 procent populacji, nazwał „kluczową mniejszością”.
Osoby te kontrolowały 80 procent ogółu włoskich zasobów.
Do pozostałych 80 procent, tak zwanej „trywialnej większości” — należało zaledwie 20 procent majątku krajowego.

Okazało się, że reguła 20/80, bo właśnie pod taką nazwą funkcjonuje w nauce, sprawdza się w wielu obszarach ludzkiego działania.

I tak 20 procent klientów i kontrahentów wnosi do kasy 80 procent wszystkich dochodów, 20 procent produktów bądź usług przynosi 80 procent zysków, 20 procent czasu, jaki poświęcasz
na pracę w firmie, daje 80 procent efektów.

Jeżeli masz zaplanowanych do wykonania dziesięć czynności, dwie z nich są ważniejsze i mają większą wartość niż pozostałe osiem.

Dlatego właśnie na tych najbardziej efektywnych czynnościach powinieneś skoncentrować swoją uwagę, im powinieneś poświęcać najwięcej czasu i od nich rozpoczynać planowanie swoich działań.

 

Zainteresował Cię prezentowany artykuł, polub go, skomentuj, lub podziel się ze znajomymi…

Dziękuję

Udostępnij na:

Pin It on Pinterest

Share This
%d bloggers like this: