Najważniejsze, żeby w porę zdać sobie sprawę z tego, że problemem jest nadmiar spożywania pokarmów obfitujących w tłuszcz, czyli nadmiernej ilości wysokokalorycznych pokarmów oraz oczywiście siedzącego trybu życia i braku aktywności ruchowej.

Większość osób może schudnąć, jeżeli tylko chce. Wymaga to jednak od nich wiele poświęcenia oraz pracy nad samym sobą i swoimi nawykami żywieniowymi. W odchudzaniu niezbędne są również ćwiczenia fizyczne, których intensywność zależy od zapotrzebowania energetycznego każdego ludzkiego organizm. Udowodniono, że 20–30 minut ćwiczeń dziennie pomaga w odchudzaniu i utrzymaniu zdrowia.

Na proces odchudzania dobrze wpływają również naturalne preparaty wspomagające odchudzanie.

Najważniejsze, żeby zdać sobie sprawę z tego, że nie ma ekspresowych i cudownych diet, dzięki którym schudniesz 10 kilo tygodniowo bez uszczerbku na zdrowiu i bez efektu jo-jo. Najlepiej więc chudnąć powoli, ale skutecznie. Wystarczy ograniczyć swoją dietę do 1100–1200 kalorii dziennie i  można schudnąć około 1 kilograma tygodniowo.

Szybsze tracenie na wadze jest szkodliwe.

Zanim zabierzemy się za utratę  zbędnych kilogramów najpierw należałoby się przyjrzeć przekonaniom jakie mamy na temat odchudzania.

Oto fakty dotyczące odchudzania:

► Warzywa można jeść bez ograniczeń – oszukujemy głód.

► Panierki tuczą – kaloryczność produktu opanierowanego wzrasta nawet 2 krotnie.

► Kapusta poprawia przemianę materii-  zwiększa aktywność przewodu pokarmowego.

► Sałatki są niezastąpione i niezbędne – jeżeli nie są przyrządzane na bazie majonezu czy

śmietany.

► Sery są bardziej kaloryczne niż mięso

► Niektóre z leków sprzyjają nadwadze- apetyt zwiększają środki psychotropowe i preparaty hormonalne, które zatrzymują w organizmie wodę i sól.

► Głodówki sprzyjają nadwadze- spowalniamy procesy metaboliczne, czyli spalanie tłuszczu zachodzi wówczas bardzo wolno.

►Suche pieczywo nie jest bardziej dietetyczne niż zwykły chleb

►Koniecznie należy popijać przed lub po posiłku, a nie w trakcie-powoduje to wzdęcia.

► Picie wody powoduje spadek łaknienia

►Dobrze jest pić przed jedzeniem -w ten sposób mamy szansę zjeść mniej.

► Przegryzki powodują tycie

Wokół odchudzania powstało również wiele mitów.

► Herbata sprzyja chudnięciu – tylko zielona i czerwona wpływa na efekty diety.

► Woda odchudza- jedynie tłumi uczucie głodu i pozwala na

pozbycie się toksyn.

►Drób jest chudy-wszystko zależy od tego, jak drób zostanie przyrządzony.

► Owoce można jeść bez ograniczeń – powyżej 2–3 sztuk dziennie mogą wpłynąć negatywnie na dietę z powodu dużej zawartości cukrów prostych.

► Świeże warzywa i owoce mają więcej składników odżywczych niż mrożone

►Opuszczanie posiłków pomaga schudnąć

►Jedząc zdrową żywność, nie musisz kontrolować ilości

► Ćwiczenia zmieniają tłuszcz w mięśnie-ćwiczenia powodują spalanie tłuszczu i przyczyniają się do poprawy umięśnienia.

►Kolacja powinna być najpóźniej o godzinie 18 – ostatni posiłek  należy

zjeść trzy godziny przed snem. Najlepiej białko.

►Light zawsze znaczy chudo-produkty light nie zawsze mają niską zawartość tłuszczu. Tłuszcz w niech jest zastępowany kalorycznymi składnikami.

► Margaryna jest mniej tucząca niż masło – oba zawierają różne rodzaje tłuszczu, ale mają równie wysoką wartość kaloryczną.

► Białe pieczywo jest bardziej kaloryczne niż ciemne

Różnice w kaloriach są niewielkie, natomiast ciemne pieczywo jest zdrowsze.

► Od ziemniaków się tyje-istotny jest dodatek do ziemniaków, czyli

wszelkiego typu sosy i mięsa. To one tuczą, gdyż są wysokokaloryczne

► Zupy są tuczące- jeśli nie gotujemy ich na tłustym mięsie oraz nie zagęścimy ich

śmietaną.

► Kluski i ryż tuczą

►Makaron jest tuczący-tuczące jest połączenie makaronu z tłustymi sosami, mięsem czy serem.

Podsumowując pamiętajmy zatem, że diety-cud nie istnieją. Najczęściej kończą się efektem jo-jo i zniechęceniem do podjęcia dalszych prób. Odchudzanie pomimo wszystko może być zdrowe i skuteczne, ale tylko wówczas, gdy całkowicie zmienimy swój dotychczasowy sposób odżywiania i dostosujemy go do potrzeb. Trzeba zdać sobie sprawę, że nie wystarczy stosować przez kilka tygodni zdrowego trybu życia, ale zdrowo należy odżywiać się przez całe życie. I albo poświęcimy się temu w 100%, albo nie ma co zawracać sobie głowy parodniowymi kuracjami odchudzającymi. To tak jak kontrakt bez możliwości jego zerwania. Dobry skutek naszego wysiłku zależy teraz tylko od nas.

Adam Nowak

————————————————————————————-

Zainteresował Cię prezentowany artykuł, polub go, skomentuj, lub podziel się ze znajomymi…

Dziękuję

————————————————————————————-

Udostępnij na:

Pin It on Pinterest

Share This
%d bloggers like this: