Dożyć starości w zdrowiu i dobrej formie to marzenie każdego z nas. Często jednak kończy się na samej chęci. W natłoku codziennych obowiązków ciężko znaleźć nam siłę i ochotę na zadbanie o siebie. O właściwym traktowaniu swojego organizmu przypominamy sobie zazwyczaj dopiero wtedy, gdy sytuacja staje się poważna. Tymczasem wystarczy skupić się na dwóch podstawowych zagadnieniach: prawidłowej diecie i aktywności fizycznej.

Odpowiednia waga ciała to nie tylko kwestia atrakcyjnego wyglądu, ale także zdrowia. Otyłość niesie za sobą poważne konsekwencje, takie jak kłopoty z sercem i ciśnieniem, cukrzyca, zwyrodnienia stawów. Pamiętajmy jednak, by nie popadać w drugą skrajność i nie głodzić organizmu. Dlatego właśnie kluczową sprawą jest prawidłowe ustalenie dziennego zapotrzebowania na kalorie. Każdego dnia potrzebujemy określonej dawki energii, by móc poprawnie funkcjonować. Dobrze jest zadbać o różnorodność posiłków, zwracając przy tym uwagę, by były one bogate w witaminy i minerały. Starajmy się jeść często i mało, najlepiej o tych samych porach dnia.

Dieta to jednak nie wszystko, kluczem do pełnego sukcesu jest aktywność fizyczna. Ćwiczenia starajmy się wykonywać regularnie, tylko wtedy będą sprawiać nam przyjemność. Wybierzmy taką formę ruchu, która nie będzie nam się kojarzyła wyłącznie z ciężką pracą, ale również z relaksem. Ruch powinien być intensywny, ale dopasowany do naszych możliwości.

Warto pamiętać, że skuteczne odchudzanie nie trwa jeden dzień, szczególnie gdy mamy do zrzucenia więcej kilogramów. Cały proces powinno się starannie zaplanować, unikając przy tym nadmiernego wysiłku i wyrzeczeń. Narzucenie sobie zbyt rygorystycznych zasad nie jest bowiem wcale gwarancją sukcesu, wręcz przeciwnie, może wyrządzić więcej złego niż dobrego.
Autor: housecore

————————————————————————————-

Zainteresował Cię prezentowany artykuł, polub go, skomentuj, lub podziel się ze znajomymi…

Dziękuję

————————————————————————————-

Udostępnij na:

Pin It on Pinterest

Share This
%d bloggers like this: